Jaaroverzicht 2017

De eerste sneeuw is een feit. Het wordt kouder en ondanks dat het nog steeds prachtig weer is om offroad te rijden, is het voor clubs nu meestal wel gebeurd. Ook voor ons is de winterstop aangekomen, we kunnen terug kijken op een mooi jaar met leuke evenementen.
Uiteraard zijn er verbeterpunten en wordt er geleerd. Voor het komende jaar zijn we druk doende weer een leuke maar ook gevarieerde agenda samen te stellen, welke we begin januari op de website zetten. Zodoende kan eenieder diens agenda ernaast leggen en gaan plannen.

Een kleine terugblik op 2017.
We hebben afgetrapt met Fürstenau, ook daar lag sneeuw. De vorst zat in de grond en de temperaturen waren niet ver boven het vriespunt. Een aantal rijders, dan hebben we het over een stuk of vier, waagden zich eraan. Deze rijders hadden het gehele terrein voor zich alleen, zo rustig was een bijzondere ervaring en iedereen heeft zich vermaakt.

Hierna volgde Havelte, een leuke editie welke niet afweek van de voorgaande edities maar wel weer zeer geslaagd was. Elke editie verloopt anders en maken we er met elkaar een mooi evenement van. De opkomst was goed, de organisatie stond en ook de verhuurder van het terrein was tevreden.

April bood een rit vanuit Deurze, de communicatie verliep niet geheel vlekkeloos maar de opkomst was zeker goed. Een gezellige club auto’s met enthousiaste rijders, een te grote opkomst is ook niet goed voor de omwonenden en de paden waar we overheen rijden. Deze rit was bij velen al bekend maar toch was er door de uitzetter zo hier en daar een ander bochtje in gemaakt.

Mei; Mammut in Stadtoldendorf stond op de planning. Met slechts vier auto’s zijn we afgereisd naar dit leuke terrein met zeer gastvrije eigenaren. De vier equipes hebben zich prima vermaakt, drie van de vier waren niet eerder in dit terrein geweest en ook hadden deze nog nooit in klei gereden op een heuvelachtige ondergrond. Aangezien dit terrein op een slordige 450km van huis ligt hadden we gerekend op meer deelname. waarom deze echter uitgebleven is blijft voor ons een klein raadsel. De afstand is goed te doen, als je op vrijdagmiddag die kan op gaat met een aanhanger achter de auto ben je in vier en een half uur op de plek van bestemming. We gaan dan ook kijken of we mammut voor 2018 weer op de agenda zetten. Het terrein was mooi, goed onderhouden, de catering was super en de ervaring was mooi.

Juni; Amen in combinatie met een BBQ na afloop. Voor de liefhebber uiteraard, alleen rijden was ook een optie. Een rondje rijden en dan even met elkaar na praten, hoe gezellig is dat? Er waren dan ook een gezellig aantal rijders die er zo over dachten en ook dit ritje is als positief ervaren. Of we deze route weer op de agenda zetten is niet bekend, deze manier van rijden en eten komt waarschijnlijk wel weer terug.

Na een kwakkelende zomer met voor een ieder een welverdiende vakantie hebben we de draad weer opgepakt met onze ritjes. We hadden Veenhuizen gepland maar dat werd Zeijen, een mooie lange en vooral natte rit. Met een aantal auto’s welke ruim onze verwachtingen te boven ging. Dit was een heus succes qua deelname en aangezien het veel geregend had de dagen ervoor was het parcours een ware chaos. Voor de rijders een walhalla, voor de plaatselijke bevolking iets minder succesvol. Uiteraard hebben we als bestuur dit correct afgehandeld. Voor een volgende editie gaan we dan ook kijken hoe we dit kunnen voorkomen. Het was echter een prachtige rit met alleen maar enthousiaste deelnemers.

November de grande finale; Havelte, en dan wel twee dagen, hoe mooi is dat. Twee dagen rijden voor de prijs van één! Een overnachting op een gezellige camping met een vuurtje erbij en een ieder had zijn of haar eigen onderkomen opgezet. Ook voor dit weekend gold dat de communicatie wat te wensen over liet. Maar het werd een succes. Ieder die iets weten wilde vond een weg naar de telefoon of de mail, alle problemen werden opgelost. Zelfs vastzittende burger auto’s werden uit het terrein gehaald en een ieder was zeer tevreden. Door het rijden op twee dagen was het deelnemersveld meer verdeeld. Dit gaf een beter overzicht voor de organisatie, de complimenten gaan uit naar de mannen/vrouwen die hierbij geholpen hebben en zowel vrijdag, zaterdag en zondag paraat stonden met hun voertuigen om dit weekend tot een waar succes te maken. We hebben weer wat evaluatie punten gehoord en meenomen voor een volgende keer. We beraden ons op of we een één of tweedaagse gaan houden. Alle opbouwende kritiek is welkom, we hadden nu een fantastisch weekend en dat willen we voortzetten.

We hebben op onze oproep aan het eind van november meerdere reacties gekregen voor nieuwe bestuursleden. Hier zijn we dan ook erg blij mee en de eerste heren hebben hun plekje in het bestuur gevonden. Per januari 2018 zal onze secretaris uit het bestuur treden na jaren goede inzet. In 2018 zal een ieder onze nieuwe bestuursleden tegen kunnen komen op de evenementen. De heren hebben er zin in en hopen een ieder een mooi 4×4 seizoen te geven in 2018.

Voor nu wensen wij een ieder veel plezier met de 4×4 in de winterse wereld. Voor de mensen die het één en ander moeten reviseren, aanpassen of vervangen, vooral succes.

Iedereen hele fijne kerstdagen en uiteraard een modderig en voorspoedig 2018

het bestuur